Formule1 logo

Extra Informatie

U wilt over enkele zaken nog wat meer weten? Dat kan op drie manieren:

A) U kijkt of het in de onderstaande rubrieken voorkomt.
B) U emailt uw vragen naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.
C) U belt ons op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur even op om uw vraag te stellen: 020 6893399

Kortom wij trachten u zo goed mogelijk van dienst te zijn door een zo uitgebreid mogelijk informatiepakket en een optimale bereikbaarheid.

Info 1 Porsche Paddockkaarten
Info 2 Speciale wensen of eisen
Info 3 Annuleringsverzekeringen

Info 4 Reisduur
Info 5 Vertrektijden
Info 6 Vliegreizen
Info 7 Noteer gegevens
Info 8 Circuitbezoek
Info 9 Minibar op de hotelkamer
Info 10 Pay TV op de hotelkamer
Info 11 Kluisgebruik en noteer gegevens
Info 12 Erkend Busbedrijf
Info 13 Video-/TV-schermen
Info 14 Reisdocumenten

Info 15 Normen en waarden
Info 16 Fouten of onvolkomenheden

Info 1 Porsche Paddockkaarten
Deze kaart (vanaf 16 jaar) geeft de houder ervan algemene toegang tot het Formule 1-circuit waarvoor geboekt is. Daarnaast krijgt u de mogelijkheid om van vrijdag t/m zondag te verblijven in de Porsche Paddock area om daar te bekijken hoe de Porsche raceklaar gemaakt wordt. Ook bestaat de mogelijkheid om met coureurs uitgebreid te lunchen in de speciale Porsche unit.
Klik hier voor meer info.

Info 2 Speciale wensen of eisen
Indien u een bepaalde voorkeur heeft gemeld, bijvoorbeeld een twinroom, dan proberen wij dit voor u te regelen. Wij kunnen een dergelijke voorkeur niet garanderen of bevestigen. Tijdens een Grand Prix gaan er zeer veel mannen met elkaar op stap die het liefst gescheiden bedden wensen. De meeste hotels hebben niet voldoende gescheiden bedden. Indien u echter geen voorkeur maar een eis stelt, kan dit alleen uitgevoerd worden als wij de zekerheid hierover verkrijgen van de hotels en bij de definitieve indeling van hotelkamers hiermede rekening kunnen houden. U dient dan duidelijk aan te geven dat u dat eist en zult na akkoord een bevestiging krijgen. Wij rekenen hiervoor € 25,-.

Info 3 Annuleringsverzekeringen
Een permanente reisverzekering hebben veel mensen en denken dan dat ze daar ook een annuleringsverzekering voor losse toegangskaarten hebben. Dat blijkt meestal niet waar te zijn, omdat de verzekeringen vaak alleen complete pakketreizen dekken. Bedenk u dus als u toegangskaarten lang van te voren koopt, deze via een annuleringsverzekering (bij ons of elders) te verzekeren, dat voorkomt mogelijk veel teleurstellingen. Daarnaast is een reisverzekering als u die nog niet heeft natuurlijk belangrijk! Klik hier voor meer informatie.

Info 4 Reisduur
De reisduur wordt in hele dagen aangegeven waarbij een gedeelte van een dag als hele dag wordt aangemerkt. Dit geldt niet voor extreme vertrek- en aankomsttijden. Indien u in hotel of bus overnacht, wordt deze dag meegeteld. Indien u in Nederland terugkeert vóór 4 uur s morgens, telt deze dag niet mee. Het komt echter voor dat klanten juist laat willen vertrekken omdat zij ver van de luchthaven wonen, dan wel nog moeten werken of vroeg terug willen zijn om weer aan het werk te kunnen. Daarnaast speelt het vluchtaanbod natuurlijk ook een rol.

Info 5 Vertrektijden
Indien wij op de factuurbevestiging vertrektijden hebben vermeld, dan wel bij de boeking zijn aangegeven, verdient het de aanbeveling om bij ontvangst van de reisbescheiden de vertrektijden te controleren. Die kunnen namelijk verschillen van het eerder opgegeven tijdstip. Als er meerdere vertrekmogelijkheden op een dag naar dezelfde bestemming zijn, dan kunnen wij geen voorkeur garanderen.

Info 6 Vliegreizen
U dient altijd tenminste twee uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn en het maximale toegestane gewicht voor de bagage in acht te nemen. Dit verschilt echter per maatschappij en vlucht, daarom is het bij twijfel verstandig ons even te bellen. Bij het missen van een vliegtuig heeft men geen recht op restitutie. Aansprakelijkheid voortvloeiend uit vertragingen en daardoor het mogelijk missen van aansluitend vervoer is (zoals bij alle touroperators) ook bij ons via de leveringsvoorwaarden uitgesloten.

Info 7 Noteer gegevens
Noteer de nummers van reispapieren, bankpasjes en creditcards, alsmede de alarmnummers die u bij calamiteiten moet bellen. Houd deze gegevens gescheiden van deze zaken, anders heeft u er nog niets aan.

Info 8 Circuitbezoek
Bij de arrangementen staat vermeld op welke dagen circuitbezoek mogelijk wellicht mogelijk is. De toegangskaart is niet inbegrepen maar geeft u de indicatie van aankomst en mogelijkheden. Ticket+Travel streeft er in principe naar een uur voor aanvang van de eerste training of warm-up met haar bussen aanwezig te zijn, zodat een ieder op tijd op zijn (tribune) plaats aanwezig kan zijn. Meestal wordt een uur na de race weer vertrokken en rekening houdend met de inwendige mens wordt de terugreis op een efficiënte wijze aanvaard. Naast de chauffeur zorgt de begeleider ervoor dat de reis aangenaam verloopt.

Info 9 Minibar op de hotelkamer
Als er zich een minibar in uw kamer bevindt kunt u daar uiteraard voor eigen rekening gebruik van maken. Let echter op dat de kosten relatief hoog zijn. Via een lijstje dient u dit op te geven en de ochtend van vertrek bij de receptie af te rekenen. Men vertrouwt op uw eerlijkheid, doch de controle geschiedt uiteraard bij het kameronderhoud, waarbij het gebruikte wordt aangevuld en berekend. Mocht u het afrekenen vergeten hebben, dan krijgt onze organisatie een gespecificeerde rekening per kamer, vaak verhoogd met administratiekosten. Deze belasten wij, verhoogd met onze administratiekosten, aan u door.

Info 10 Pay TV op de hotelkamer
Lees in de kamerinstructie de TV-informatie hierop na. Meestal wordt direct bij het kijken, dit automatisch geregistreerd en of u nu 3 minuten of een hele film gekeken heeft, u betaalt de kosten voor het ingeschakeld hebben op Pay TV. Ook deze kosten dienen uiteraard bij de het verlaten van de kamer aan de receptie betaald te zijn, ter voorkoming van naberekening.

Info 11 Kluisgebruik
U bent ook in een hotel zelf verantwoordelijk voor uw bezittingen. Daarom verdient het vaak aanbeveling om persoonlijke bezittingen, indien mogelijk, op te (laten) bergen in de kamerkluis of in de kluis bij de receptie. De kosten die men daar doorgaans voor vraagt zijn niet hoog.

Info 12 Erkend Busbedrijf
Uiteraard rijden wij alleen met erkende busbedrijven, waarbij er altijd een begeleider van ons aanwezig is. Deze busbedrijven worden ieder jaar streng gecontroleerd door de onafhankelijke partij. Hierbij wordt nauw samengewerkt met de Rijksdienst voor het Wegverkeer, de Rijksverkeersinspectie en de Stichting STO voor de controle van de sociale voorschriften. Ook in het buitenland gebruiken wij erkende busbedrijven. Uw busuitstapje begint immers bij het instappen in de bus.

Info 13 Video-/TV-schermen
De aanwezigheid van video- en/of TV-schermen op de circuits worden altijd onder voorbehoud door de organisatie aan ons doorgegeven. Derhalve kunnen wij voor de aanwezig of werking niet instaan.

Info 14 Reisdocumenten
Ondanks het Schengenverdrag dient u een geldig legitimatiebewijs en reisdocumenten bij u te hebben. Voor sommige landen blijft het geldige paspoort een verplichting en moet dit vaak nog zes maandag geldig zijn bij uw terugvlucht. Ook uw visum kunnen we verzorgen. Bij twijfel vraagt u het ons, zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

Info 15 Normen en waarden
Houd rekening met elkaar, we zijn gezamenlijk uit. Overmatig drankgebruik kan anderen irriteren. Onze reisbegeleiding is conform onze algemene- en leveringsvoorwaarden bevoegd iemand zonder meer toegang tot de bus te ontzeggen als die zich misdraagt door bijvoorbeeld grove uitlatingen of drankmisbruik. Houd er ook rekening mee dat u in het buitenland komt waar andere culturen en gewoontes heersen. Wij doen echter ons uiterste best om het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken en houden zoveel mogelijk rekening met uw wensen om eventuele teleurstellingen te voorkomen.

Info 16 Fouten of onvolkomenheden
Indien u op de plaats van bestemming een fout of onvolkomenheid constateert, wordt van u verwacht dat u hiervan direct melding maakt bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld hotelier of reisbegeleider). Dat kan later bij het eventueel indienen van een klacht de ontvankelijkheid bespoedigen. Wij houden ons voor suggesties aanbevolen.

 

Over Ticket+Travel

Ticket+Travel is al meer dan 25 jaar het adres voor toegangskaarten en/of reizen naar o.a. de Formule 1, MotoGP, DTM, World Endurance Championship (WEC met o.a. de 24 uur van Le Mans), IndyCar Series (ICS met o.a. de Indy 500), World Touring Car Championship (WTCC) en Superbike (SBK).

Meer info over Ticket+Travel Formule 1

Ticket+Travel®
+31 (0)20-6893399 / info@tickettravel.nl
Copyright © Ticket+Travel Formule 1 B.V. - Postbus 94399 - 1090GJ Amsterdam